close

IMG_2217  

今天一早我收到一封來自couchsurfing的訊息(當然我拿掉了一些字):

Wanting to explore Taipei with a local

Hi Darren,

My name is xxxxx. I am a recent college grad from xxxxx in the US looking to travel around the world this summer and Taipei will be my first stop (here on Friday, Saturday, and Sunday morning).

I would love to meet a local like you to get to see the parts of the city not usually seen by a tourist, especially from someone who may be more knowledgeable about the xxxxx

I realize that this request is very last minute, so I completely understand if you already have plans, but just in case, you can always contact me by email at xxxxxx  (I'm trying to get a prepaid cell SIM card tomorrow).

Thanks,

Jin
 
117-DSC00202  
之後我們便用email/手機溝通了,
由於他來的非常趕,
他也儘量地在台北各景點間快速穿梭。
 
 Jin是個大陸出生、美國長大的小朋友,
剛畢業跟同學約了在亞洲及歐洲各玩1個月,
碼的!
超羨慕!
他跟同學們約星期日在香港會合,
所以有3天的時間自己先來台北逛逛。
 
當天下班後我先去找了柚子,
當然柚子總是有準備好料的餵飽我;
他說他在101頂樓,
問他要不要跟我上山來DD House坐坐,
他也挺隨和地一口答應,
我便拖著柚子載我和他一起上山去了。
 
路上我有告訴他,
以後不要在別的國家隨便上陌生人的車,
而且還一路開到荒郊野外、深山野嶺的;
萬一遇到壞人,
搞不好被劫財劫色劫器官的。
 
其實山上也沒什麼好玩的,
就是帶他來家裡泡茶抬槓聊聊天;
最後再帶他去文大後山看夜景,
果然是年紀小勇敢又有活力,
硬是徒手爬上山高處的小看台,
我們一行人便繞了一大圈才登上去,
年輕真好!
 
第2天他還是自己在台北市遊蕩,
晚上還是特地約了個夜店的行程,
畢竟他也一直暗示他想看看台北的夜生活,
我只好拖著一身老骨頭,
也拖著義氣相挺的巫胖胖一起去喝酒,
後來也來了米高跟阿當當他們,
我看他是玩得挺開心的,
但我跟巫胖胖倒是非常清醒地,
看著隔壁桌、舞池間的強檔好戲呀~
 
好了,
燃燒到4點也快乾了,
回家睡覺。
 
祝這可愛的小伙子Jin接下來的旅途開心又愉快!
 
arrow
arrow
    文章標籤
    couchsurfing 沙發衝浪
    全站熱搜

    DaRReN KUo 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()